Bitter-sweet

30 juli 2019 - Nijmegen, Nederland

Blijkbaar heb ik toch een kleine verslaving voor de geur van de sportschool, of de “gym”, zoals deze vaak in Amsterdam wordt genoemd 😉 Mijn abo bij BF had ik per 1 juli opgezegd en ik was na 2 weken thuis zo naar van het niet sporten, dat ik op 20 juli een hoeraatje in de auto uitriep toen ik weer lekker een nieuw abo had genomen. En kiek es an: 4 weken gratis sporten en een mooie rugtas cadeau. Wat wil een sportmens nog meer?! 😁

Ik had graag willen blijven op Samos, maar niet alleen, dus ben ik na wat wikken en wegen toch weer naar NL gegaan. Het feit dat ik totaal geen privacy op mijn balkon had hielp ook niet echt mee. Ik weet nu dus ook dat ik niet alleen ga reizen. Ik kwel mezelf daar alleen maar mee, want A: ik schijt 7 kleuren en B: ik vind er gewoon geen reet aan. Ben al vaak genoeg alleen en ben mezelf ook al 100x tegen gekomen de afgelopen jaren. Och, die levenslessen. Maar aangezien dit jaar voor mij in het teken moet staan van genieten, ga ik geen dingen doen waarvan ik bij voorbaat al buikpijn krijg.

Ik kwam dus thuis van Samos op donderdag, mede omdat ik graag weer mijn vrienden en familie wilde zien, en op vrijdag wist ik al dat ik terug wilde. Uiteindelijk heb ik de eerste week thuis he-le-maal niemand gezien... Op zaterdag was ik mega lusteloos en enorm verdrietig en op zondag ging ik van mijn bed naar de bank en dat bleef zo de komende dagen. Ik had de griep te pakken en kon geen kant op met mezelf. Op maandagavond kwam daar lekker buikgriep bij, dus die kilo Samos was ik wel in ieder geval kwijt. 😏 En ik had t snode plan gevat om op donderdag terug naar Samos te vliegen. Maar op woensdag, toen ik me ietsjes beter voelde, dacht ik: waar ben ik eigenlijk mee bezig? Zorg eerst ff dat je weer op de been komt en je draai vindt. Dus ik plande wat leuke afspraken om eindelijk weer de vrienden en fam te zien, maar ik werd zo sjaggie van het knakenweer in NL dat ik ben gaan kijken voor last minutes. Last minute voordelig, my ass! Alles was kneiterduur, ik wilde minder dan 4 uur vliegen, geen lava-stranden of rotsstranden, geen Ibiza/Mallorca/GC/Kreta/Turkije, geen resorts met glijbanen en gillende kinderen en zeker geen plaatsen waar badgasten om 8 uur ‘s ochtends hun badlaken neer leggen. Ik kwam toch weer uit op 1 plek waar ik alles heb wat ik fijn vind, waar ik me prettig en veilig voel en waar je kunt genieten voor normale prijzen: 🥁Samos! Dus 5 augustus stap ik op het vliegtuig en stort ik me weer in het Griekse eilandleven van strand, zee, zon, lekker eten, genieten van de avondtemperatuur en misschien af en toe een sangri-ja-ja.

De afgelopen 10 dagen waren, nadat ik Samos had geboekt (ander huis dit keer), best heel fijn eigenlijk. Ik heb voor het eerst van mijn leven mini-Holland gezien in Madurodam, ik ben naar de sauna geweest, heb geborreld en gegeten met vrienden, aan het water gelegen, heb gespind/hardgelopen/gezumbaad, samen met Kimm en Alenka gevierd dat de laatstgenoemde nu ook bij de 40-ers club hoort, family time gehad en een gezichtsbehandeling en vandaag heb ik voor het eerst van mijn leven reisvaccinaties gehad. Het voelt alsof Badr Hari me 3x heeft gestompt... Ik had gehoopt dat ze alle benodigdheden gewoon in 1 spuit zouden jassen en klaar is Klara. Maar nee: ik kreeg er 3. De prikjes voel je niks van en zijn helemaal niet vervelend en ik had lekker gekozen voor thuisvaccinatie.nl (anders moest ik of naar de binnenstad of naar Gaasperdam en dat vind ik zo’n droeftoeterstuk van A’dam). Maar dat gif was in mijn linkerarm gejast en ik kreeg me toch een zweetaanval.... 😰 Door mijn verleden met mijn oren (6x buisjes, geloof ik) in het Radboud ziekenhuis ben ik panisch van ziekenhuizen, houd ik niet van prikjes, val ik flauw als er over de gehoorgang wordt gepraat of als ik wonden zie en ik ben niet zo goed in medische praatjes en vind het dus blijkbaar ook niet fijn als mensen vertellen wat voor tyfus en rabiës ik kan oplopen in het land waar ik ga reizen in september. Haha, ik zweette uit mijn BH en trok wit weg bij mijn neus, maar ik ben overeind gebleven en heb maar meteen ff gevraagd of ik voor Zuid-Afrika nu ook voorzien ben 🤗 Ik heb er daarvoor nog eentje nodig begreep ik en mooi dat ik dan dus ook niet in zo’n ranzige kliniek tussen allemaal kuchende en zwetende mensen ga zitten om die vaccinatie te krijgen...! Ja, ik ben echt helemaal klaar om te reizen 😏 Denk dat ik India nog ff moet overslaan! 😁

1. 'M':
    30 juli 2019
    😂😂😂🙌🏼👌🏽
  2. Marleen Van Galen:
    31 juli 2019
    Hejjj topper! Zo stoer wat je doet, leef je leven! En dat zoals jij dat wil🍀😘!
  3. Natasja Koditek:
    7 augustus 2019
    Geweldig geschreven weer Naatje, en oprecht, love it, love you, geniet ervan! 😘