Samos a la playa ☀️

14 juni 2019 - Pythagoreio, Griekenland

Mijn reis, die eigenlijk uit een aaneenschakeling van vakanties bestaat, is begonnen op Aruba. Samen met Vanessa en Rob verbleef ik in het huis van Vanessa’s ouders. Wat een heerlijke luxe: een eigen grote slaapkamer en een eigen grote badkamer. En daarnaast Rob en Vanessa als prima chauffeur en gids voor het showen van de hotspots van Aruba. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik de meeste leuke plekjes wel heb gezien. Alleen die Hooiberg, die is nog niet beklommen. Iedere dag van alle kanten op het eiland te bewonderen en (bijna) iedere dag was daar het voornemen om.... 😉 Er valt genoeg te zien in de onderwaterwereld 🐟 en het eten was heerlijk. Het was hurricane season, er stond een flink windje en het was vaak bewolkt, maar desalniettemin lekker warm; the way I like it 😁

Na een lange terugvlucht via Bonaire kon ik 6 dagen genieten van mijn eigen huis & bed, wasjes draaien en voorbereidingen voor de volgende trip treffen. Kelly en Mieke zijn bij mij blijven ‘slapen’ (we moesten rond 03.30u op Schiphol zijn) en na een betrekkelijk korte vlucht met nog wat slaapminuten lagen we donderdag rond 11.30u op Asterias beach.

Mijn verblijf voor de komende maand heeft een badkamer, die iets groter is dan mijn wc thuis, en de kamer is zo ‘functioneel’ ingericht, dat het gevaar van váák tenen stoten niet gering is. Het matras is zo hard dat ik er slapende ledematen van krijg, maar de airco werkt vrijwel geruisloos prima. Benen scheren kan niet in de douchebak van 45x45 cm zonder je 10x te stoten en zonder de hele badkamer blank te zetten en het douchegordijn tegen je lijf geplakt te hebben 😱 en de kraan in je rug en het doucheplankje in je zij te hebben drukken. Na 2 cocktails heb ik gisteravond de oplossing hiervoor gevonden, dus om maar een lekkere (ware) dooddoener erin te gooien: alles komt wel weer goed en voor alles vind je wel weer een oplossing. Tis ook wel eens goed om niet altijd alle luxe van thuis te hebben. Oude bekenden zijn alweer gespot op het eiland, wat ons een gratis rondje 🍸🍸🍸 opleverde gister(en), en alles hier is nog een beetje in slaaptoestand (net als de meiden, die nu naast me liggen op hun strandbedjes), omdat het hoogseizoen pas over een paar weken begint. Maar wat een heerlijk weertje is het hier en als je geen grote party-wensen hebt voor je vakantie, is dit een prima eiland om naartoe te gaan. Er zal vast wat te bezichtigen zijn 😂, het eten is lekker, de mensen zijn vriendelijk en er hangt een relaxte sfeer. Ik ga maar eens de zee in: afkoelen, mijn zonden overdenken en nieuwe ideeën opdoen...... 🏝

1. Niek:
    14 juni 2019
    Hallo Nathalie. Wat heb jij een mooi verhaal geschreven: een 10 en een griffel! En nu maar weer genieten. Blijven jouw vriendinnen ook net zo lang als jij op Samos?⛸🛷
  2. Natasja Koditek:
    18 juni 2019
    Heel leuk om te lezen Naat! Ik moest ff stoeien met de site, maar geloof dat ik ‘m nu vat... 🤨😅 Ik zie zoooo voor me hoe het gaat daar, met dat behelpen... 😳🤣 Ik ga nu ff het volgende verhaal lezen! 💋