Soulshine 🫶🏻 is better than sunshine ☀️

30 april 2022 - Diemen, Nederland

Jeetje, mijn voorgaande blog lezend schrik ik toch wel een beetje. Het is echt hoe het is gegaan en hoe ik de dingen heb beleefd, maar wat ben ik blij dat ik nu compleet anders, positief en fris elke dag begin! Nouja, meestal dan (door het met Koningsnacht opgelopen virus, waardoor ik kotsen tot een next level heb verheven en het de dag erna aan de andere kant eruit kwam, voelde ik me niet heel fris de afgelopen dagen). Inmiddels ben ik alweer goed vijf maanden Toos Werkloos en aangezien ik niet iemand ben om niets te doen (oh nouja, blijkbaar gaat het me toch best goed af 🤷🏻‍♀️), is het de afgelopen maanden ook niet altíjd leuk geweest om de dagen te vullen en medio maart zat ik er even redelijk doorheen. Begin maart was ook ik aan de beurt voor mijn eerste covid-ervaring. Was geen pretje: het ijskoud 🥶 hebben in combinatie met totaal lamlendig zijn, gevolgd door hoestbuien die overgingen in kokhals- en/of rochelbuien, wat weer als gevolg had dat mijn oren dicht gingen zitten en ik mijn stem half kwijt raakte. Al met al ben ik er drie weken mee zoet geweest. En ik zat net lekker in het sollicitatieproces….. Dus toen ik midden in de covid-malaise een afwijzing kreeg na vier (!!) rondes van gesprekken, had ik ‘m wel ff hangen. Lig ik hier goddomme al vier dagen te rotten alleen in mijn bed en dan krijg ik dit nieuws na al mijn inspanningen. Steek dat assessment ook maar waar de zon niet schijnt ja! Het feit dat ik de baan en het product eigenlijk niet eens zo interessant vond en misschien ook nog niet helemaal toe was aan een werkomgeving, zat toen nog niet echt in mijn systeem. Maar ook die periode heb ik dankzij hele fijne momenten met vertrouwd gezelschap 🧡 snel achter me kunnen laten en ik kan alleen maar zeggen dat ik de laatste vijf weken gewoon weer heel goed ga. 😁

Maar sowieso, jeetje wat was het fijn om de tijd voor mezelf te hebben, compleet tot rust te kunnen komen. Bewustwording in mezelf creëren, bepaalde dingen (lees: George 🤭) los laten en andere dingen accepteren of misschien anders bekijken en/of benaderen. Holy shit, wat een filosofische inslag opeens! 😇 Jazeker, ik heb fijne boeken gelezen, veeeeeeeel uren met mezelf en mijn gedachten doorgebracht, naar mijn hersenspinsels geluisterd en besloten dat er in die bovenkamer ook een kleine schoonmaak nodig was. Die heb ik thuis overigens ook gehouden: ik heb ramen gelapt, de vriezer ontdooid, cd’s beluisterd en weg gedaan, Atari 2600, walkman en discman weg gedaan. Jaja, ik had ze allemaal nog. Lang leve Spotify! 🥳 Verder heb ik me vermaakt met overdag in de bioscoop hangen (héérlijk, met of zonder gezelschap, je zit echt met max 12 man 😂), tentoonstellingen, musea, lunches, shoppen, ronddraaien in de Euromast, vriend(inn)en en familie zien, een spannende date op een donderdag namiddag (waar ik met een auto met gekregen spullen ‘s avonds weg reed 😂), pimpen van de kleed-/logeerkamer en natuurlijk mogen de eeuwige wandelingen door Amsterdam niet ontbreken. Oja, beetje sporten heb ik ook gedaan, maar ik had wat moeite met het ritme weer oppakken. Dat gaat de laatste tijd lekker: ik ren 2-3x per week buiten over de dijk en door het Diemerpark. Ik kreeg even kleine paniek toen vóór de kerst wederom een lockdown werd aangekondigd, maar ook die vier weken vlogen eigenlijk voorbij.

Tja, wat zijn de maanden vlot gegaan en dan zitten we opeens al in mei…. Hm, ik had niet verwacht dat mijn absentie van de arbeidsmarkt zo lang zou duren. Haha, ik heb zelfs met Koningsnacht gezegd dat ik aan het rentenieren ben. Want A: ik ben op een feestje waar iedereen naar de getver is (excl ikzelf), B: het interesseert me geen ruk wat jij voor werk doet en C: ik ben wel benieuwd wat de reactie op mijn antwoord is. Ik weet al niet eens meer wat de reactie was en iedereen op dat feestje was tegen die tijd toch al te ver heen. Lekker belangrijk… 🥱

Maarrrrr… na een stuk of 30 sollicitaties te hebben verstuurd en het equivalent aan live/telefonische/video gesprekken te hebben gevoerd, ben ik eindelijk verheven van deze geestdodende, repeterende taken en houdt mijn luilekkerleventje per 9 mei op. Want de (hopelijk) juiste functie kwam op mijn pad, het was een match, zoals men dat dan ook op de arbeidsmarkt blijkbaar noemt, en ik ga als Operationeel Manager aan de slag bij een klein Management Consultancy bureau in Amsterdam Noord! Minder uren werken en meer geld verdienen dan bij Knip en als kers op de taart ook geen leiding meer geven 🥳 Ik ben heel benieuwd en heb er wel weer zin in. En deze club past denk ik goed bij mijn levensfase, aangezien zij met een filosofische inslag hun consultancy in verandermanagement praktiseren. Dus hopelijk kunnen we elkaar wat brengen. En als er een lekkere, vrijgezelle kerel werkt, is dat helemaal mooi meegenomen! 🤣🙀 En mocht het helemaal niks zijn, dan zien we dat dan wel weer. Voor nu rest mij dus nog een week van volop genieten van mijn vrijheid en ik zou ik niet zijn als ik niet al een afstreeplijstje had gemaakt met de dingen die ik nog wil doen in deze week. Te beginnen met een heerlijke zondag in Nijmegen met vriendinnen en familie, gevolgd door een kleine (letterlijk) date op maandag, die lekker Italiaans voor me gaat koken, en dan nog wat heerlijke etentjes en shop-uurtjes. Dat er nog maar veel meer mooie dagen mogen zijn! 🍀🫶🏻