I am balls deep in boredom... 🙄👵🏼

3 november 2019 - Diemen, Nederland

Haha, nou zo erg is het niet, maar ik vind het wel een leuke uitspraak en jullie mogen zelf oordelen hoe “erg” het met mij is gesteld aan de hand van mijn ervaringen van de laatste weken. 😉

In de weken die ik thuis ben houd ik mezelf bezig met vrienden & familie zien, sporten, lunchen, wandelen, cappuccino drinken, sudoku-en, nadenken en nieuwe tripjes plannen. Als ik overdag thuis ben heb ik nog wel eens de tv in de keuken aan op MTV voor wat achtergrondgeluid. Ik kijk al geen videoclips meer sinds mijn 23e ofzo, dus dit is ook weer een soort nieuwe ervaring. Je hoort supervaak dezelfde liedjes, tot vervelens aan toe, maar de clip “Beautiful people” van Ed Sheeran vind ik wel zo’n treffende clip! 😍

Ik heb zoveel Sudoku puzzels gemaakt de laatste tijd, dat de cijfertjes soms zelfs in bed nog over mijn netvlies dansen... Ben inmiddels wel bij niveau 5 beland! 🤓

Sinds een jaar of 10 hangt er weer bruine kleding in de winkels. Vroeger was ik dol op die kleur, maar nu heb ik steeds een beetje shock als ik al die bruintinten in de winkels zie hangen 😱 Maarja, ik snap sowieso weinig van de mode de laatste jaren. Vind het er allemaal niet uit zien met die rare hoge taille broeken het liefst in hoog-water-uitvoering, BoHo-looks, rare pasvormen van shirts, oversized truien die dan in broeken worden gepropt, rare schoenen met belachelijke gespen en zolen, vrouwen alleen maar op gympen en de eeuwige “ikdoeergeenmoeitevoor”-knot, bij vrouwen én mannen. De nieuwste trend is blijkbaar (weer) schapenvel-jasjes en dan het liefst in color-blocking. In Amsterdam word je in cafés soms geholpen door mensen die gekleed zijn alsof ze net uit bed komen, met een shabby oversized longsleeve, wijde pyjama-achtige hoogwater broek en hoog opgetrokken (witte) sokken in (liefst afgetrapte) Vans of andere gympen die eruit zien alsof ze al 50 stapavonden hebben overleefd.... Daar word je toch niet geil van?? Of moet je echt maximaal 30 zijn om dat tof te vinden? Zal wel aan mij liggen. Het overtrokken merkgeile gedoe hoeft voor mij ook niet, maar je kunt toch wel een beetje moeite doen en niet erbij lopen alsof je uit een daklozenopvang bent getrokken?

Maarrrr.....ik kan weer aan de mode (-kleuren) wennen voordat het in het straatbeeld verschijnt, want in januari ga ik toch al weer het werkende leven in, en wel terug in de stoffen 😍 De kans diende zich aan en ondanks dat ik enorm geniet van mijn vrijheid voel ik me inmiddels al een heuse pensionada met ☕️ hier, lunches daar, wandelingetjes, sudoku’s, overdag sporten in een volle sportschool (moeten die mensen niet werken?!), beetje reizen en rentenieren. Allemaal heel erg luxe, maar ik mis toch een ritme en een doel behalve toeleven naar de volgende reis. En ook reismoe worden bestaat, als het niet je hobby of werk is: regelmatig op vliegvelden verblijven, lange vluchten maken en veel uren in de bus zitten om zoveel mogelijk van het land te zien. Vóór je reis moet je eigenlijk al je daarop volgende reis geregeld hebben. Ik heb er goed over nagedacht of ik nu echt al wil stoppen met mijn sabbatical, maar het hebben van een doel en ritme is toch best belangrijk in je leven. Vooral als je nog zo goddelijk jong bent als ik. 🙋🏻‍♀️ Als ik weer aan het werk ben ga ik jullie ongetwijfeld vermoeien met zeikverhalen over het werk en hoe ik vind dat het allemaal beter kan. Dat is nu eenmaal een beetje de Hollandse cultuur en het zit in mijn karakter om af en toe te zeurpieten en om te vinden dat het altijd en bij iedereen beter kan.

Zoals al vermeld ga ik 11 november voor 17 dagen naar Zuid-Afrika. Ik heb geen zak zin in de vlucht, maar ben heel benieuwd naar het land! De planning is om 18 december voor 12 dagen naar Israël en Jordanië te gaan. Inderdaad: geen kerstmis voor mij dit jaar, maar wel lekker weer ☀️😄 En in maart wil ik nog 15 dagen naar Japan. Genoeg leuke dingen dus om naar uit te kijken en een nieuwe uitdaging op werkgebied. Op naar mooie belevenissen! 💫

1. Natasja Koditek:
    7 november 2019
    Naat... 🤣🤣🤣🤣 zooo treffend!! 👌🏻 Start ajb een openbaar blog, je hebt het in je!! Dit moet je delen met de wereld, ik krijg een S&C-vibe, qua populariteit, no shit... jij kunt zo veel mensen hiermee bereiken, ik geniet ervan. Natuurlijk heb jij mijn support als jouw grote zus, maar echt, dit heeft mega-potentie... Jij hebt mega-potentie. 🍀 Jouw huidige lezers, volgers, zullen het vast met mij eens zijn, mensen laat je horen!