Eat, sleep, work, repeat 🤪

2 mei 2020 - Diemen, Nederland

Dat is het ritme van mijn leven de afgelopen zeven weken. En ik geloof van de meeste mensen. Ik heb een activiteitenschema voor mezelf gemaakt en, aangezien ik er blijkbaar dol op ben om dingen van lijstjes te kunnen strepen of afvinken, werkt het wel om mijzelf in beweging te krijgen. Ik merk alleen dat ik enorm ‘vast’ zit in mijn lijf: mijn nek is stijf en tussen mijn schouderbladen heb ik een vrijwel constante druk. Als ik een kant op draai om de druk te verlichten, kraakt er meestal wel iets in mijn nek of rug. Ik heb dan ook grooooote verlangens naar een kleine Thai die over mijn rug loopt en alles laat kraken. Of gewoon een goede massage van een lekkere kerel. ☺️

In deze vreemde periode van sociale lockdown (sommigen noemen het ook wel cockdown 😂), waarin ik soms denk: “Ben ik nou echt de enige die zich een beetje netjes aan de regels houdt en maar een beetje loopt te wandelen en thuis zit te hangen?”, is het wel fijn om te horen/lezen dat zogenaamde Corona-eigenaardigheden bij vrijwel iedereen voorkomen. Ik noem er een paar:

• Elkaar niet meer begroeten op straat of een praatje maken (ik merk zelf ook dat ik vaak mensen niet meer aankijk of gedag zeg, stom)

• Corona-stress (✅ zie mijn verhaal over mijn nek/rug en ik ben het woord Corona echt he-le-maal beu 🤐)

• Op vrijdagmiddag vernemen dat niemand “wilde plannen” voor het weekend heeft en op maandagochtend horen dat iedereen inderdaad maar een beetje heeft gewandeld, gefietst of thuis heeft opgeruimd en een enkele vriendin heeft gezien (ben ik heel erg als ik dan denk: “Gelukkig, ik ben niet de enige sneue Pietje!”?)

• Corona dromen (ik droom veel en vaak, over rare situaties en er zijn vaak veel mensen in mijn dromen)

• Terugvallen in slechte gewoontes (die heb ik snel afgekapt!)

• Weinig puf hebben om te sporten (mijn lijf vindt het ook wel lekker om niet meer die verhoogde hartslag te krijgen en zich in het zweet te moeten werken)

• Corona vreetbuien (die heb ik gelukkig niet 💪🏻)

• Steun de lokale ondernemer, bestel online eten (nog niet gedaan, maar de intentie is er....)

• Iedereen aan de wandel (yep 🙋🏻‍♀️)

• Iedereen heeft schoonmaak-/opruimwoede (mweh, heb weinig schoon te maken en nix op te ruimen 😌)

• Alle singles zijn zeer “gewillig” (heb ik even last van gehad, maar was snel weer genezen 🤣)

• In een depressie raken als je teveel tijd hebt om na te denken (ik denk sowieso veel na, maar raak gelukkig niet in een depressie.)

• Videobellen (dat valt nog mee, ik vind het toch een beetje afleiden als je de hele tijd naar je eigen porem moet kijken 👀)

• Behoefte aan contact/aanraking, door sommigen ook wel huidhonger genoemd (smerig woord, maar jaaaaa die is er zeker!)

• Netflix uitspelen (haha ik vermaak me met Spaanse series en af en toe een film, maar uitspelen gaat me gelukkig niet lukken 📺)

• Toch nog hopen dat je op vakantie kunt in de zomer (ik 🤞🏻🤞🏻 heel hard...)

• Je ergeren aan mensen die de 1,5m afstand niet houden (ik moet eerlijk zijn: ik ben er zelf ook niet goed in, vooral niet met boodschappen doen, als mensen in de weg staan of treuzelen voor een schap 🤫🥱)

• Verlangen naar een heerlijk diner in een restaurant met fijn gezelschap en een lekker glaasje 🍷 (och man, wat vind ik het lastig om niet die ontlading te kunnen hebben na een week werken)

• Kofferbak sociale meetings (nee sorry, hoe ludiek ook, maar die begrijp ik echt niet)

• Met Lego spelen (nope, de Barbies en Dufties liggen zelfs nog in de berging en ik heb ook geen kind dat mij het excuus geeft om me uit te leven op speelgoed van vroeger 😏)

• Bedenken hoe de wereld er uit moet komen te zien met de 1,5m regel (ik hoor krekels nu, ik zou het écht niet weten 😳🤔)

Ik wist het al een hele tijd, maar van één ding ben ik me in deze tijd weer extra bewust: ik zou niet kunnen/willen zonder mijn vriendinnen! Ook al zie ik ze misschien niet zo vaak als ik zou willen, zijn ze druk met een gezin, hebben ze net zelf even een lastige tijd, hebben ze ramadan, wonen ze in het buitenland of net iets te ver weg, of zijn ze even druk met andere dingen in hun leven: ik ben dol op ze en kan niet wachten om weer energie te krijgen van de verhalen en aandacht die we met elkaar uitwisselen. 🥰

1. 'M':
    3 mei 2020