Il dolce far niente ☺️

17 juni 2019 - Pythagoreio, Griekenland

Na keihard mijn hoofd te hebben gestoten tegen een schapje naast de douche is de douche nu officieel niet meer een geluksmomentje op de dag geworden. Meer een necessity. Maar ok, we leren elkaar langzaamaan kennen en accepteren. Benen scheren gaat inmiddels soepeltjes, nu het haren wassen nog zonder een lichaamspakking van douchegordijn te krijgen.

Op het strand chillen, slapen, lezen, smeren, dippen, rond kijken en van de muziek genieten gaat ons goed af. In het weekend speelt er een DJ en hij was erg goed! 🎶 Helaas betekent weekend ook dat de Grieken ook even van hun stranden mogen genieten, dus het was erg druk. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar: Thank God It’s Monday. Weg met al die mensen, rust voor de bejaarden op het strand.

Omdat we natuurlijk niks anders doen dan de hele dag mensen kijken en bespreken is ons opgevallen dat 30% vd mensen die hier lopen een loopafwijking heeft; scheef, trekbeen, klapvoet, whatever. We kunnen ze niet helpen helaas. We maken ook hele spannende dingen mee.... Mieke heeft op de eerste avond een teen knoflook opgegeten na een “bluf!” van Kelly. Gelukkig slapen zij samen op 1 kamer. We kregen meerdere keren zo maar gratis drank, die we maar moesten accepteren en opdrinken. K&M hebben mieren en spinnen moeten doden (ik dood alleen muggen en ik heb alleen een huisvlieg sinds vanochtend). We hebben al 2 avonden onweer mogen aanschouwen. Volgens mij zijn het de Turken, die ons vanaf de overkant even willen dissen in ons vakantiegeluk.... 🙄 Leuk om te zien hoe de restaurants en bars hier haastig alle schermen naar beneden draaien (in NL worden de schermen omhoog gedraaid hoor, als t gaat regenen 😊), kussens naar binnen halen en plastic zeilen naar beneden rollen, om iedereen binnen en droog te houden. Om het vervolgens 20 minuten later met alle plezier weer terug te draaien. Heerlijk, hoe het algemene “werk-chagrin” hier NIET heerst. Aruba is One happy island, maar Samos kan er ook wat van!

We gaan nu even gezamenlijk ontbijten op de binnenplaats van K&M en dan doen we onze dagelijkse workout van 11 minuten lopen naar het strand weer. Catch u later!

1. Niek:
    17 juni 2019
    Hallo Nathalie. Dit was weer een boeiend reisverslag. Je kunt zo NOS-correspondent worden: onze vrouw op Samos. Wordt vervolgd.
  2. Ger:
    17 juni 2019
    Heerlijk, over een week lig ik ook daar 🙌🏻
  3. Lieke:
    Leuk om je belevenissen te lezen, Nattie! Tot over een weekje! ☀️🍹🤗
  4. Natasja Koditek:
    18 juni 2019
    🤣🤣🤣 Ik kom niet meer bij, zo goed (ook geschreven!) dit, prachtig! Doet me ook denken aan de reisverslagen die ik vroeger schreef, leuk. Lekker genieten daar! 💋