Yassas 🙋🏻‍♀️

22 juni 2019 - Pythagoreio, Griekenland

Woensdag was de laatste dag/avond van K&M. Na een volle werkdag aan het strand hebben we weer lekker gegeten en gedronken. Er zijn twee “clubs” hier: Mythos en Tempo en Mieke en ik hadden na 4 sangria nog wel zin om een dansje te wagen, dus gingen we naar Tempo. Tent stond blauw van de rook, maar de dansvloer was leeg, dus die vulden we meteen maar met onze geweldige dance moves 👯‍♀️. Mieke ging de dance battle met de locals aan; hilarisch hoe de gastjes daar zich helemaal “the man” voelen 😂 Aangezien om 8.30u de wekker zou gaan, zijn we rond 4u maar naar bed gegaan.

Na het afscheid 😢 ben ik gaan wandelen. Ons hotel van vorig jaar bezocht en toen weer helemaal naar beneden gelopen (zonder stoepen...) en gekeken waar het hotel is waar Gerbrig en Lieke vanaf maandag verblijven. Via het strand weer teruggelopen en erna sloeg de kater van de vorige avond in, dus ben ik gaan douchen en relaxen op bed. Na een fantastisch eerste avondmaal thuis (even 4 dagen niet zo veel/vet eten en geen alcohol drinken) heb ik Netflix aangedraaid en twee slechte films gekeken.

De vrouw die hier de receptie/kamers doet, Ellie, maakt altijd graag een praatje. Ook als je er zelf weinig zin in hebt 🙂 Maar ze geeft mij een dubbele set handdoeken en is erg blij met mij als “clean guest”, dus ik vind t al lang prima! Dat de douche ruk is kan zij helaas ook niks aan doen...

Het eten hier kost niks: met 3 man kun je voor €45-50 ‘s avonds eten. Cappuccino daarentegen kost dan weer €3,20-3,70. Das nog veel duurder dan in Amsterdam en ik snap die prijzen niet helemaal, maar ok, je krijgt er wel gratis vermaak aan de boulevard bij. Zoals dus de mensen, die raar lopen, en er is een soort vreemde trend onder de jonge Griekse mannen: de snor 👨🏽‍🦲👨🏾‍🦰👨🏼‍🦰 Ik heb al gevraagd aan local boy Marios wat in godsnaam deze trend inhoudt en hij zei dat de jongens denken dat het hip is, om vervolgens toe te geven dat hij zelf ook een snor heeft laten staan 2 dagen en ik heb een foto als bewijs gezien (niet best). Pap, de snor staat jou prima hoor! 😁

Om nog een beetje slim te blijven, maak ik elke dag een sudoku puzzel. Niveau 3 gaat prima, maar bij niveau 4 moet ik bekennen na 15 minuten toch ff stiekem 1 cijfertje bij de oplossingen te willen spieken, zodat ik weer door kan. Duurt me allemaal te lang dan, met dat engelengeduld van mij... Natuurlijk zie ik dan per ongeluk meteen 3 cijfers, die ik kan invullen, dus dat schiet lekker op.

Gisteravond ging ik even een cappuccino drinken en kreeg ik van het tafeltje schuin achter mij Hollands commentaar op de cappuccino na het eten. “Italianen zouden zich nu omdraaien in hun graf”. Interesseert mij dat nou...?! Ik wil geen commentaar op mijn keuzes, dus ik zei: “tja we zitten hier gelukkig niet in Italië hè!” Vervolgens zat ik 1,5 uur vast aan gescheiden Ingrid uit Almere/Lelystad en mocht ik alle ins & outs van haar (sex/date) leven aanhoren. Wat is dat toch met mensen, die zo graag zichzelf horen praten...?! 🙄🤫

Vanochtend ben ik naar het kasteel gelopen. Weet niet waarom het een castle wordt genoemd, want het was een kerk met een begraafplaats, maar ik heb weer wat gezien, bewogen en op de begraafplaats een momentje van bezinning gehad en in gedachten ook maar een kaarsje voor mamma aangestoken. ❤️

Ik ga nu nog even richting strand. Vandaag niet op een strandbedje, maar als een pauper 😂😂 op de kiezels liggen. Morgen maken we er wel weer een feestje van met bedje en service-belletje en wellicht is die freaking panini nu eens niet op... 😜