Kali spera 🚲

24 juni 2019 - Pythagoreio, Griekenland

Jaaaa Ger en Lieke zijn gearriveerd! Toen ik naar hun onderkomen liep (Apollon, ziet er superleuk uit van binnen en de kamer is netjes volgens de dames), zag ik hun vliegtuig landen. Ik was dus voor de verandering een beetje te vroeg, maar de trip vanaf het vliegveld duurde maarliefst 3 minuten met de taxi. Heb met de eigenaren nog een woordje Frans geparléed; ging verrassend soepel en had niet eens gedronken 😂 Lekker aan het strand gerelaxt en tijdens de lunch het plan gemaakt om morgen en overmorgen het eiland met de 🚲 te verkennen. Yes sir, I am going to move this lazy bitch arse again 😏

Eergisteren kwam ik tijdens een rondje boulevard vóór t eten Stamatis tegen, de schipper die ons vorig jaar naar een verlaten strandje bracht om vervolgens in de stervende hitte daar met 60 Italianen en alleen maar stenen in het water te zonnen en BBQen (vis was te zout en het vlees was kotelet 😝) Kelly, Mieke en ik hebben toen wel 6x tegen elkaar gezegd: we hadden nu lekker op ons strandbedje bij Asterias kunnen liggen.... Dat was ook de enige trip die we die week maakten. Maar het boottochtje was natuurlijk heel leuk en op de terugweg heb ik me vermaakt met gesprekken met Stamatis. En eergisteren vroeg hij of ik ff een drankje wilde doen op het terras waar hij al zat bij te komen van een warme werkdag. I got nowhere to go, dus ik heb onder het genot van een suikerbom (coca cola) een gezellig gesprek gehad. Voor een Griek spreekt hij verrassend verstaanbaar en goed Engels (zonder verder generaliserend over te willen komen). Erna ben ik gaan koken en Netflixen. Gister op het strand als lunch een bak friet à €6 gegeten en thuis weer balansje gedaan met rijst en groenten. En na het eten een heerlijke cappu bij TwoSpoons. Je wordt bediend door een man, die echt een heerlijk plaatje is om naar te kijken; vrolijk, goed gekleed en gegroomed, spreekt goed Engels, en is natuurlijk dol op mannen.... 🙁

Toen ik om 22.30u op mn balkonia zat, waren de overburen klaar met hun gasten serveren en konden ze zelf wat eten en kreeg ik van hun pizzabakker Nino 2 stukken pizza aangereikt: how cute is that?! Dankbaar naar binnen geschoven dus en met vol buikje gaan slapen. Ik droom hier wel veel en vreemd en vaak ook over mamma.

Bij terugkomst van het strand vandaag riep het welkomstcommittee van 4 man weer vanalles in het Grieks (wat ik niet versta), was mijn bedje heerlijk verschoond en lag er weer een extra set handdoeken klaar. Never been so happy with clean sheets day! 😁

Oja, ik heb geleerd dat kalinixta (goedenacht) eigenlijk niet meer wordt gebruikt. Maar toch zijn er mensen, die het wel nog zeggen hier.... Schiet mij maar lek...

Vanochtend heb ik een leuk nieuw enkelbandje gekocht. Zal jullie de foto nog ff besparen, want ondanks dat ik me ter ere van de komst van G&L voor het eerst sinds 4 dagen maar weer eens heb opgemaakt en de dreads uit mijn beach hair heb gewassen, was benen scheren toch net iets teveel werk. En met de haargroei van Ruud Lubbers ken/kon/kan je (lees: ik) hier met die hitte blijven scheren.... Ik ga mijn dagelijkse genot van de douche weer even ondervinden en dan komen de dames strax met de 🚲 deze kant op om lekker te eten en borrelen. Yammas! 🥂🍹🍷

1. Natasja Koditek:
    30 juni 2019
    Heerlijk om te lezen weer Naat, nog ff en je kunt ze bundelen en uitgeven! 😃👌🏻
    Heel veel plezier met Ger en Lieke, doe ze de groetjes! 💋